Liverpool 02. september 2012

Kampdag!

Livpool 020912_4

Livpool 020912_5

Kristian var veldig spent, så vi stod tidlig opp for å dra på supporter pub! Jeg fikk så vidt lov til å spise frokost først, haha 🙂 Vi hoppet inn i en taxi og satte snuten mot stadion. Her prøvde vi litt forskjellige puber som så i området der. Den første vi besøkte var «The Albert «som ligger rett utenfor hovedinngangen til Anfield. Denne puben var ikke noe videre imponerende, så vi bestemte oss for å se om det var noe bedre i nærheten. Vi endte så opp på «The Arkles» på baksiden av stadion. Her var det koselig & skikkelig god stemning – med både Arsenal og Liverpool-supportere samlet under ett og samme tak. Da ble vi litt paffe begge to!  Det passet i grunn ganske så perfekt siden jeg er Arsenal-supporter og Kristian – som dere vet – holder med Liverpool.

Livpool 020912_8

Bergkamp er en av mine favorittspillere gjennom tidene, så å treffe på denne trøya i Liverpool var jo litt gøy:)

Livpool 020912_10

Livpool 020912_11

The Sun

Livpool 020912_6

Det var god stemning i gatene rundt Anfield, fint vær var det også 🙂 Etter litt vandring fikk vi plutselig øye på en svæær buss som kom rullende mot spillerinngangen. Det var faktisk hele Arsenal laget som kom, og det å få se de på så kloss hold var utrolig gøy! Plutselig stod jeg 2 meter fra Wenger, og det var så stort at jeg nesten fikk tårer i øynene, haha!

Livpool 020912_14

Livpool 020912_7

Etterpå gikk vi inn for å finne setene våre. Vi satt nesten på enden av den ene langsiden, ikke så langt fra Arsenal-supporterene (supert for meg – kjedelig for Kristian!). Setene vi fikk hadde ikke helt den samme standarden som de på Emirates kan man si – men sjarmerende var det likevell! 😉 Slike ting glemmer en vel nok så fort etter at kampen har startet uansett 🙂

IMG_4629

Til Kristians store fortvilelse gikk seieren til Arsenal med 2-0 (Lukas Podolski, Santi Cazorla). Jeg fikk veldig dårlig samvittighet, og følte at denne bursdagsgaven kanskje ikke var den helt optimale likevel. Jeg burde nok ha valgt en kamp mot et annet lag enn Arsenal, men da ble det så lenge før- eller etter selve bursdagen hans.. 😦

Livpool 020912_9

Bildet over sier vel sitt om hvordan stemningen var etter kampen tenker jeg.

Livpool 020912_12

Det gikk heldigvis ikke så veldig lang tid før jeg klarte å muntre Kristian opp igjen. Så da bestemte vi oss for å dra på kino! Vi så filmen «Brave» som var kjempe kjekk 😀

IMG_4635

Etter kinoen hadde jeg lovd Kristian at jeg skulle prøve Indisk mat. Det var nok både første og siste gang for min del er jeg redd! Vi forlot restauranten ganske så kjapt, og tok oss heller en liten kveldstur før vi gikk tilbake til hotellet.

Livpool 020912_3Livpool 020912_1Livpool 020912_2

Livpool 020912

Siden vi skulle reise hjem igjen tidlig neste morgen måtte vi nesten prøve å være i seng litt tidlig, så resten av kvelden gikk til film på hotellrommet. Kos! ….Hva skjer forresten med at de ALLTID sender en gammel film som heter «Mumien» på TV når vi er i England..? Tror faktisk ikke jeg har vært i England en eneste gang uten å ha sett den filmen på TV. Utrolig rart!

Legg igjen en kommentar

