Liverpool 01. september 2012

Første dagen i Liverpool startet med strålende sol, en god frokost og levering av kampbilletter!

IMG_4596Happyhappy!

IMG_0037

Kristian hadde bestemt at dagen i dag skulle brukes til rundtur på Anfield – som altså er stadion til Liverpool for de som ikke visste det. Siden det var kamphelg fikk vi ikke lov til å gå i garderobene og spillertunellen,  men jeg tror Kristian var fornøyd for det om 🙂

liverp000l

IMG_0053

liverpool

liverpool_1IMG_0063

IMG_0058

IMG_4602

Tro det eller ei, men dette her var faktisk en av de fineste dagene jeg har opplevd på lenge! Det var kanskje ikke så utrolig spennende for meg å være på Anfield, men å se sin bedre halvdel så lykkelig gjør virkelig godt for hjerteroten! Jeg er så glad jeg fikk være med å oppleve det:-) Ikke for å være klisje, men «den største gleden man kan ha, er å gjøre andre glad» stemmer virkelig for min del altså. Til og med på juleaften – jeg synes det er kjekkere å se hvordan de små reagerer på gavene sine (med et klassisk «det var akuratt det jeg ønsket meg» etter å ha åpnet hver og en av gavene) enn å åpne mine egne. Begynner visst å bli voksen! 😀

IMG_0067

IMG_0070

IMG_0076

IMG_0085

Etter dette bar det rett på sightseeing & shopping. Liverpool var en veldig koselig by med et fint sentrum. Håper kanskje å få gjort denne turen om til en tradisjon, slik at vi reiser hit hver september i anledning Kristians bursdag!

IMG_0098

IMG_0126

IMG_0130

IMG_0106

IMG_0123

IMG_4607

Etter en del svinsing og svansing dro vil til hotellet for å freshe oss litt opp, før vi igjen tok turen ut. Vi gikk en liten runde i nærområdet før vi begynte å se oss om etter et sted å spise middag. Vi havnet da på en Italiensk restaurant som heter Gusto på Albert Dock. Er du i Liverpool må du prøve den hvitløksmarinerte sopp-risottoen deres. Den var himmelsk, og jeg gleder meg til den dagen jeg får smake den igjen!! 😀

IMG_0145

IMG_0164

IMG_0159

IMG_4637

Gusto var en fin restaurant med veldig god stemning. Hit skal vi neste gang vi er i Liverpool også – anbefales på det sterkeste! 🙂

4 thoughts on “Liverpool 01. september 2012

  1. Ser ut som dere har fått gjort mye på kort tid! 🙂

    Sv; Waltz var jo helt konge! For min del kunne jeg i grunn ikke skjønne noe annet enn at han var den verdige vinneren!

  2. Ser ut som dere hadde en koselig tur ja 🙂 Det å se ekte glede hos andre kan virkelig være magisk. Tror gjerne at typen din var fornøyd med den turen 😉

Legg igjen en kommentar

