Liverpool 31. august 2012

Her hadde jeg vært skikkelig sneaky! Allerede i januar bestemte jeg meg for å gjøre noe spesielt for Kristian siden han ble 25 dette året. Vurderte en tur til Praha eller Roma før jeg kom på  det ultimate, nemlig en fotballtur til Liverpool. Han har vært fan av dette laget i hele sitt liv, men hadde fremdeles ikke vært på noen kamp. Det syntes jeg at det var på tide å gjøre noe med 😀

Jeg begynte å planlegge lang tid i forveien, men kunne ikke bestille verken fly eller hotell før terminlisten kom. En vakker juni-dag fikk jeg bekreftelse på SMS- jeg hadde fått tak i billetter til kamp! Samme dag bestilte jeg fly og hotell (og hadde verdens største sommerfugler i magen!). Jeg hadde allerede snakket med sjefen Kristian og fått ham satt opp på fri, så da var det bare å vente til slutten av august! Dette skulle såklart være en overraskelse 😉

(gikk dog ikke helt som planlagt- men det var ihvertfall hemmelig helt frem til en uke før avreise 😀 )

På avreisedagen hadde vi begge fri og startet derfor med koselig frokost i senga. Flyet dro ikke fra Gardermoen før på ettermiddagen, så vi hadde tid til å gå en god tur med Amadeus og kose litt med ham før han skulle på besøk til Camilla & Stig Rune for helgen 🙂

a05a3558f34611e1829522000a1e88aa_7

73ef4d36001211e2ad6322000a1e89b2_7

Når vi kom til flyplassen hadde vi oss litt mat før vi boardet flyet. Kjempe spente begge to 😀

bilde-1

974c1a1ef37611e181ca12313b027e41_7

Når vi landet i Manchester traff vi to jenter som skulle på samme kamp som oss, så vi fant ut at vi kunne dele en taxi inn til Liverpool. Turen tok en liten time, og de vi delte taxi med hadde vært på kamp flere ganger. De hadde mangen gode tips og forslag til oss med alt fra puber til shopping! Der var vi ganske heldige, for jeg har faktisk aldri gjort så lite research på restauranter m.v. i forkant av noen reiser før! Jeg pleier som regel å søke opp blogger, innslag i aviser og på tripadvisor osv før jeg reiser på tur. Alt må planlegges fra ende til annen til Kristians store fortvilelse, så på denne turen hadde jeg bestemt meg for å bare hoppe i det, uten å dra masse lister med meg! Haha 🙂 Jeg sa til Kristian at han kunne få bestemme opplegget på hele turen, så lenge vi fikk lurt inn littegranne Primark ;-).

Hotellet jeg hadde booket het Hampton by Hilton Liverpool og var omtrent helt nyoppusset og faktisk ganske fancy. Det lå veldig bra til også, rett overfor Albert Dock, som er et fint område i Liverpool. Her ligger det mange gode restauranter f.eks. 🙂

IMG_0011

IMG_0016

IMG_0017

Den første kvelden styrte vi litt på med billettene til kampen før vi tok oss en tur ut for å se oss litt om og for å få i oss noe mat. Bestemte oss for å prøve ut fish & chips siden ja. Vi var i England! When in Rome you know 😀 Haha.

IMG_4590

3095ded2f41511e1ae7122000a1e8b9c_7

Det er nok en del ting jeg heller velger over denne retten her, men det måtte jo prøves en gang det òg. Etter dette kongemåltidet (hehe) gikk vi oss en runde i sentrum før vi vendte tilbake til hotellet. Tok det egentlig ganske så med ro denne kvelden, slik at vi skulle være opplagte til neste morgen. Da ventet nemlig rundtur på Anfield!

6 thoughts on “Liverpool 31. august 2012

  1. Tro meg – spiser du en ekte fish and chips kommer du til å kreve ett måltid fish and chips i året. Her i byen har vi Norges eldte fishan’ -sjappe og det er en plass hvor de aller fleste oppsøker når de er hjemme fra studier eller har perm og lignende. SÅ Himla godt!

  2. Så utrolig snult gjort av deg! 😀 Jeg ønsker også å gjøre det for kjæresten min en gang, han har snakket mye om fotballtur! Og en gang må han jo få oppleve det han også! 😀 Kan tenke meg at kjæresten din ble veldig glad for gaven! 😀 Det hadde ihvertfall jeg blitt! 😀

  3. Herlig… Perfekt gave da!

    Tusen takk for svar. Planen var egentlig å dra til Skottland nå før semester slutt for å besøke en tidligere studiekamerat og hans kjæreste (en av mine beste venninner). Men det ser ut som ingen av oss får tid ettersom vi alle tar master grad. SÅ nå har vi bestemt at vi skal dra seinere en gang, men alle fire da også! Hehe…
    MEN bloggen din er lagret, for jeg ble helt bergtatt og skal skrive liste av alt jeg vil se og oppleve!

    1. Så bra! Jeg tror ikke at dere kommer til å angre- Storbritannia bugner over av fantastiske steder som bare må oppleves! Jeg er sikker på at dere får en fantastisk tur, og jeg håper jo at du kommer til å blogge om turen når den tid kommer!:-) Og lykke til med resten av semesteret 😀

Legg igjen en kommentar

