..GOING HOME

Nå har jeg endelig skrevet ferdig om rundreisen vår i Storbritannia, juli 2012. Dette har vært den fineste turen i mitt liv, rett og slett. Alle mine nære og kjære vet om min store kjærlighet for Storbritannia, og det at jeg fikk besøke steder og monumenter jeg har drømt om i årevis har vært helt fantastisk. Jeg tror det er lite som kan overgå dette for min del, og jeg kan ikke annet enn å takke Kristian for at han orker å følge med meg på alle mine tidvis smågalne påfunn 😉

uks01_8

Hjemreisen vår gikk med tog til Aberdeen før vi fløy videre til Stavanger. Jeg hadde egentlig bare lyst til å bli igjen i Edinburgh, men Kristian lovte at vi snart kunne reise tilbake. Heldigvis!

uks01_7

Vi har tusenvis av bilder fra turen, så en kan si det har tatt tid å velge ut hva som skal brukes og hva som skal slettes. Vi har faktisk vært på to turer i utlandet etter den jeg nå er ferdig å skrive om, så her må det skjerpes og effektiviseres. I september overrasket jeg min kjære med fotballtur til Liverpool siden han ble 25. Det var en veldig koselig tur og jeg positivt overrasket over byen. Ellers reiste vi på en langweekend til London med jobben til Kristian en helg i desember. En kjempe fin tur og jeg fikk endelig se London ferdigpyntet til jul. Det har stått på listen min veeldig lenge 😀 Vi har også bestilt tur til Roma, og vi reiser i slutten av mars. Roma er en av de byene jeg har hatt mest lyst til å besøke de siste årene, men Storbritannia trumfer alltid alt for min del, så om jeg får anledning til å ta meg en langweekend blir det som regel dit.. Haha 🙂 Jeg har for øvrig satt meg som mål å skrive ferdig om turen til Liverpool og  London før vi drar til Roma, så nå må jeg være litt mer effektiv enn hva jeg var med rundreisen vår i sommer. Det skal vel uansett godt gjøres å være treigere.

uks01_13

I det siste er det veldig mye som har skjedd på hjemmefronten også. Vi har lagt leiligheten vår i Oslo ut for salg, og satser på å flytte hjem til Vestlandet igjen i løpet av mai. Det blir spennende og skummelt på samme tid. Jeg gleder meg til å se familie og venner mer enn 2- 3 ganger i året og det blir gøy å kjøpe vårt første hus sammen. Jeg tror nok dette skal bli bra!

bilde (2)

10 thoughts on “..GOING HOME

  1. Liverpool er en by jeg også ble positivt overrasket over. Nå er det en del år siden jeg var der, men husker jeg likte den veldig godt. Det blir spennende å lese hva du skriver om den!
    Så utrolig fin leilighet forresten!! Den får dere sikkert solgt fort! Lykke til! 🙂

  2. Wow igjen:-)
    Tenk å sitta hjemma i stuå si, lesa om detta å verkeligen føla eg e med på turen dokkas.
    Ok eg ser jo eg ikkje e me på bildene så sånn sett vet eg, still home.:-)
    Så flott fortalt å bildene leve, den oppleve eg sitte med, jo eg va nok med.♥

  3. Det har vært gøy å følge med på reisen deres på bloggen! Det tar jo en tid å mekke sammen blogginnlegg fra reiser, så det gjør jo ingenting 😉

    Skjønner godt at det var en fantastisk reise, bildene/fortellingene fra stedene har belyst det veldig godt 😉 Storbritannia har noe helt eget, noe veldig fascinerende, that’s for sure.

    Så gøy med Romatur i slutten av måneden da! Det blir nok veldig bra. Våren i Italia er herlig. 🙂

    1. Tusen takk! 😀 Jeg synes du er så fantastisk flink til å oppdatere oss lesere under dine reiser, så jeg har som mål å bli litt likere deg på det området! 😉

      Storbritannia har – som du sier – noe helt eget, og det er uten tvil mitt favoritt land å feriere i.

      Og Romatur blir veldig bra – vi gleder oss mye! Jeg har heldigvis fått med meg en del tips fra bloggen din, så tusen takk for det 😀

Legg igjen en kommentar

