EDINBURGH PT 2

Edinburgh er en nydelig by, med mye fint å se. Jeg er glad vi hadde hele fem dager her, selv om jeg aldri får nok av dette stedet. En ting som har blitt en slags vane her er å gå tur etter at det er blitt mørkt. Når byen sover og alle de praktfulle bygningene er flombelyste.. Det er noe av det koseligste jeg vet om!

IMG_4159

uk01_11

uk01_12

uk01_4

Vi har også en restaurant som vi alltid må besøke. Chiquito i Frederick Street har kjempe god mexicansk mat og ikke minst verdens beste drinker! Ellers besøkte vi en ganske kjent restaurant denne gangen, The Witchery by The Castle. Anbefales! Atmosfæren her inne var helt fantastisk. Det samme var maten! Restauranten ligger – som du kanskje forstår av navnet – rett nedenfor Edinburgh Castle, og du bør bestille bord om du vil spise her. Vi hadde middag i The Garden Room og det var magisk! 🙂

IMG_4152

usss01

Ellers gikk dagene i laaange gåturer i gamlebyen, kinobesøk (vi går alltid på kino når vi er på tur i utlandet… what’s up with that? :p), restaurantbesøk og kos i parken. Ta med deg en bok og sett deg på en benk i Princes street Gardens. Her har du utsikt mot slottet, og du hører som regel alltid en sekkepipe i det fjerne. Idyll!

bilde-22

uks01_3

uks01_1

uks01_5

ussss03

uks01_6

Dette er et av favorittstedene mine i denne byen. Helt fantastisk 🙂

Denne dagen hadde vi faktisk vært i Edinburgh zoo. Har hørt mye bra om den dyreparken, men tiden her var rett og slett bortkastet. Vi fikk ikke se den berømte pandaen en gang, for de billettene var utsolgt.

bilde-1

uks01

Ellers ble det en del shopping. Edinburgh er favorittbyen min å shoppe i, og jeg finner alltid alt for mye her 😦 .. Om du skal handle bør du ta deg en tur langs Princes st og Harvey Nichols på St Andrew Square. Ellers har de noen fine butikker i George st.

uk01_2

IMG_4150

uk01_13

usssss02

Jeg vil også tipse om at det går mange fine dagsutflukter med buss fra Edinburgh. Har du en dag til overs hadde jeg definitivt meldt meg på en av disse! Første gangen jeg og Kristian var her ble vi med på en tur til The Highlands, Urqhuart Castle, cruise på Loch Ness og mye mer. Vi var borte i ca 10 timer og det var helt fantastisk! 🙂 Ikke var det noe særlig dyrt heller, mener på at vi betalte rett rundt 300 kr per person. Om du ønsker å se mer av Skottland er dette et veldig godt alternativ 🙂

4 thoughts on “EDINBURGH PT 2

  1. Stedet rundt fontenen er så nydelig! 😀 Det var faktisk et brudepar som tok brudebildene sine der da jeg var der. De var så vakre!

    Og den blomsterkransen din var kjempesøt! 😀

  2. Nei, zooen var litt… nedtur. Hver gang, haha. Vi går på samme bommert hele tida. Og jeg har heller ikke fått se pandaen. MEN DU – bilde to er UTROLIG kult!!!!!

Legg igjen en kommentar

