LACOCK VILLAGE

Etter besøket i Castle Combe gikk turen videre til Lacock Village, en annen sjarmerende liten landsby i nærheten av Bath.  Lacock er litt større en Castle Combe, som føltes litt mer «kompakt» ut.


Dette var et nydelig sted, som også er ganske mye brukt som location for filminnspillinger.  Her har de spilt inn flere av mine favorittfilmer, så som Harry Potter og BBC-utgaven av Pride and Prejudice. Det er ganske rart å gå rundt på et helt nytt sted, men allikevel kjenne seg så godt igjen der!

Noen som kjenner seg igjen på bildene ovenfor? Ihh, huset til Harry Potter!!

Taking a walk in Meryton, hihi! ❤

Etter en del sightseeing og gåing rundt i landsbyen fant vi et lite sted hvor de serverte mat som de hadde dyrket i sin egen hage. Dette var et veldig koselig sted rett ved siden av kirken i Lacock, og det føltes som om vi satt i noens bakhage. Vi er litt usikre på hva vi spiste, men tror Kristian hadde lam med grønnsaksstuing og jeg hadde erte- og spinatsuppe. Kjempe godt var det uansett og en av de mest minneverdige lunsjene jeg har hatt!

******

Vi hadde en kjempe fin dag i Lacock, og kan mer enn gjerne dra tilbake en gang i fremtiden! Det kommer forresten snart et eget innlegg om besøket i Lacock Abbey også:-)

7 thoughts on “LACOCK VILLAGE

  1. Lacock er også flott ja, og en del mer «romslig» enn Castle Combe, som du skriver! Blir utrolig fristet til å dra tilbake når jeg ser de fine bildene dine xD England/Storbritannia har en helt spesiell sjarm!

  2. Så utrolig vakre bilder…nydelig natur og så fin arkitektur.
    Det nærmeste jeg har vært huset til Harry Potter…er inne i Islands of Adventure parken i Orlando 🙂
    (Nå har jeg forresten lagt ut innlegg om huset i Tyrkia du kommenterte på bloggen min…inne i huset :-)…)
    Forresten… veldig glad for at du kommenterte hos meg…for det gjorde jo at jeg oppdaget den fine bloggen din 🙂

Legg igjen en kommentar

