Paris 19. mai 2012

I dag sov vi lenge, helt til kl. 0930 faktisk. Hadde visst glemt å skru på vekkerklokken.. Det var uansett ikke så farlig siden dagen i dag i bunn og grunn var reservert til shopping, gatevandring og kos. Etter en bedre frokost ute i solen fant vi et shoppingsenter som vi tilbrakte litt tid på, men det eneste vi endte opp med var hver vår frappe. Stakkars Kristian- han måtte stå i kø i litt over 20 minutter for å kjøpe kaffe til oss!

Etter litt avslapping inne på Starbucks fant vi ut at vi skulle sjekke flagship boutiquen til Christian Louboutin. Jeg hadde på en eller annen måte fått nyssen i at den skulle ligge i nærheten av der vi nå var.. Overraskende villig søkte Kristian opp adressen på telefonen sin, og ledet vei til butikken. Når vi kom frem måtte vi stå ute å vente i kø, siden det bare var så og så mange som fikk lov å være inne i butikken på likt. Det måtte nemlig være en salgsassistent per kunde i butikken. Lurt egentlig- for vi fikk veldig god service! Og salgsassistentene var ikke sånn som jeg hadde trodd i det hele tatt! Vi hadde sett for oss at de kom til å gå med nesen ganske høyt og være relativt snobbete hele gjengen- men de var faktisk superhyggelige!! Etter at jeg hadde prøvd litt forskjellige modeller (for gøy- trodde jeg..), utbryter Kristian at jeg «må tenke meg godt om før jeg velger, for når en skal kjøpe seg så dyre sko er det viktig at de er gode å gå i. Også må de jo være fine da» iiih! Verdens beste – og galneste – kjæreste!!  Jeg kan nå si at jeg er den stolte eier av et par brenn nye, helt fantastiske Louboutins.

Haha, superhappy!

Tusen, tusen hjertelig takk for at du er så fantastisk som du er Kristian, og for at du er min!

*****

Etter denne fantastiske hendelsen fant vi (jeg..haha) ut at vi ville feire, så da fant vi en god restaurant og slo oss ned. Akkurat idet vi ble ledet til bordet, åpnet himmelens sluser seg, snakk om flaks!

Skulle prøve å ta bilde for å vise hvor mye det regnet, men det gikk visst ikke så bra!

Uansett- vi spiste god (italiensk…hehe!) mat mens vi satt ute å koste oss med tak over hodet og så på regnet. Veldig koselig. Paris er ekstra fint når det regner!

Etter middagen begynte vi å få litt dårlig tid, vi måtte nemlig tilbake til hotellet for å «freshe» oss opp litt før vi skulle på Irsk pub å se finalekampen mellom Bayern og Chelsea. Vi hadde sjekket opp litt forskjellige puber som skulle sende kampen allerede første dagen i Paris, slik at vi visste helt eksakt hvor vi skulle. Vi kunne ikke gå glipp av denne kampen, det var vel omtrent det eneste ønsket Kristian hadde for turen vår! Vi endte opp på en brun pub som var stappet full av alle slags mennesker. Både Chelseasupportere og Bayernsupportere var samlet under samme tak. Og det gikk faktisk overraskende fint for seg, det må jeg si. Jeg personlig var litt nervøs i begynnelsen, og så for meg alskens slåsskamper og hva enn det måtte være. Så positivt overrasket, det ble vi faktisk begge to!

Etter kampen gikk vi ut og hadde oss en drink og Kristian skulle på død og liv ha gresk gyros-kebab (?) som nattmat. Det imponerte ikke noe videre, det er nå sikkert og visst. Men alt i alt- en veldig hyggelig kveld. Kjekt å få med seg litt av Paris’ natteliv òg når en først er der:-)

(ps: Beklager for litt dårlige bilder. Byttet ut speilrefleksen med iPhone i dag.. hehe)

Legg igjen en kommentar

